۱۳۸۹ فروردین ۲۲, یکشنبه

به رابين هود اعتماد نكن

زمانی تصور میکردم وای چه قدر یک نفر یا چندین نفر نخبه کامپیوتر و هک می توانند بامعرفت باشند که می نشینند وقت خود را صرف کرک و یا یافتن سریال نامبرهای نرم افزارهای مهم و بزرگ میکنند و به طور رایگان آنها را در اختیار ما قرار میدهند. اما وجدانی تا کنون فکر کرده اید این افراد که افراد نخبه ای هم در زمینه کرک و نفوذ هستند چرا این کار را انجام می دهند؟ بیایید این موضوع را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. افراد یا گروهایی که این کار را می کنند می توانند چندین هدف داشته باشند:


۱- بعضی از این گروهها با بعضی شرکتهای نرم افزاری خصومتهای شخصی دارند و نرم افزارهای آنها را کرک می کنند
۲- گاهی اوقات شرکتهای رقیب دست به سیاستهای کثیف می زنند و در قالب گروههای زیر زمینی و ناشناس به کرک نرم افزارهای شرکت رقیب می پردازند.
۳- بعضی از این افراد خود را رابین هود می دانند و بدون هیچ دلیل این کار را انجام می دهند. این افراد عقیده به دنیای آزاد دارند و معتقدند که نباید برای نرم افزارهایی که دارای ایرادهای نرم افزاری و یا امنیتی هستند پولی پرداخت کرد. که به نظر بنده این عقیده کاملا اشتباه است(در پستهای آینده به این موضوع هم خواهم پرداخت)
۴- اما مهمترین گروه و خطرناکترین گروه افرادی هستند که اهداف شیطانی را در سر می پرورانند این افراد نرم افزارها را کرک می کنند و در پس همین کرک نرم افزارهای جاسوسی و تروجانهای خود را پنهان میکنند و یا از سیستم های قربانی به عنوان شبکه های زامبی استفاده میکنند. اکنون خود تصور کنید که چند نفر در دنیا این کرک را دانلود میکنند. البته اگر شما یک کاربر معمولی هستید و هیچ گونه حساب بانکی و اطلاعات حیاتی در سیستم خود ندارید نگران نباشید این افراد بدنبال حسابهای بانکی و اطلاعات مفید می گردند حال اگر از بین چندین هزار نفر که این کرک را دانلود می کنند یک نفر صاحب حساب بانکی یا یک سری اطلاعات سری باشد آن افراد بار خود را تا آخر عمر بسته اند.
۵- اما آخرین گروه که من شخصا از آنها بسیار بیزارم و لقب کفتار را به آنها می دهم افراد و سایتهایی هستند که شخصا این نرم افزارها را کرک نکرده ولی از این کرکها برای سود جویی خود استفاده میکنند. این افراد با قرار دادن شماره سریالها و کرکها در وبسایت خود اقدام به ارسال هرزنامه های تبلیغاتی، غیر اخلاقی و حتی تروجانها و نرم افزارهای جاسوسی می کنند. بعضی از این وبسایتها عبارتند از freeserials. که برنامه های جاسوسی را به سیستم کاربران ارسال میکند جالب تر آنکه نرم افزار جاسوسی این سایت آنتی ویروس سیستم را از کار می اندازد حال این سایت از سیستم قربانی چه استفاده ای میکند را نه تودانی و نه من. یکی دیگر از این سایتها keygen  است در سال ۲۰۰۷ در یکی از وبسایتهای روسی خواندم که این سایت متعلق به سازمان جاسوسی آمریکاست. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اين آدرس  مراجعه نمایید.
شاید به خود بگویید که این مطلب کذب است و ما تا حالا چندین نرم افزار را همراه با کرک دانلود کرده ایم ولی هیچ اتفاقی نیفتاده است. در جواب این دوستان باید بگم اگر پستهای قبلی بنده که در مورد انواع مهاجمین را نوشته بودم خوانده بودید می دانستید که مهاجمین سه دسته بودند و از همه خطرناکتر مهاجمین نخبه می باشند. فرد یا گروهی که نرم افزارها بزرگ و امنیتی و حتی ویندوز را کرک می کنند اینها افراد نخبه کرک می باشند و در همان پست اعلام کردم که افراد نخبه به دنبال نفوذ به سیستم های کاربران عادی نیستند و وقت گرانبهای خود را صرف نفوذ به سیستمهای کاربران عادی نمی کنند.
نتیجه اگر شما جزیی از سازمان یا شرکتی هستید که سیستم شما حاوی اطلاعات مهمی است هیچ گاه از این کرکها استفاده نکنید ولی اگر کاربر عادی هستید فقط مراقب باشید که از وبسایتهایی که همانند خصلت کفتار از این کرکها برای سودجویی خود استفاده میکنند آنها را دانلود ننمایید. زیرا برخلاف مهاجمین نخبه این وبسایتها کاربران عادی را هدف قرار می دهند.

منبع

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر