۱۳۸۸ تیر ۲۱, یکشنبه

بررسی مرورگرها

دنیای مایکروسافت و ادوبی واقعا کثیفه به زودی از انحصار این دو شرکت راحت می شیم!؟!؟
چطور؟
با پشتیبانی فایرفاکس و اپرا از html5 دیگه نگران نصب فلش پلیر یا استفاده از مرورگر انحصاری مایکروسافت راحت میشیم
ولی من فکر نکنم به این زودی سایت یوتوپ و یا سایت های معروف سایت خودشون رو تغییر بدن

چند نکته در مورد ie می دونید یا نه؟
تنها مروگری هست که از اکشن اسکریپت پشتیبانی می کنه؟
اکثر مرورگرهای معروف تست های w3.org رو پاس کردند و تنها ie هست که از قافله عقبه 1
به عنوان نمونه بیشتر مرورگر ها تست اسید 3 رو پاس کردند ولی ie8 فقط تونسته تست اسید 2 رو تازه پاس کنه!!!!؟!
از لحاظ امنیتی و سرعتی با بیشتر مرورگر ها هم قابل مقایسه نیست ولی اکثرا چون مجبورا از ie استفاده می کنند

اگر از لحاظ امنیتی مرورگر تون رو می خواهید چک کنید به اینجا برید
تست سرعت به اینجا

ولی من واقعا تعجب کردم یک پروژه ایرانی به نام تیزبال از روی ie یک مرورگر فارسی با تغییراتی ارائه داده
فعلا اخرین نسخه 9 هست و هنوز به کامل مرورگر کاملی نشده؟!؟
فعلا هم بهترین مرورگر فارسی همون فایرفاکس دوست داشتنی هست اپرا هم به علت رقابت قصد داره
که اپرا رو به فارسی ترجمه کنه

البته من دو تا مرورگر رو خیلی دوست دارم ولی جایگزین فایرفاکس و اپرا نمیشن.
این مرورگر قبلا به جای فایرفاکس به طور پیش فرض تو لینوکس بود و هنوز تو تعدادی توزیع ها هنوز هم هست
سریع ترین و سبکترین مرورگر هست











این مرورگر هم w3c طراحی کرده در باز کردن بعضی سایت ها مشکل داره و اصلا ربطی هم فایرفاکس هم نداره
مهمترین قابلیت این مرورگر اینکه برای طراحی وب گزینه مناسبی هست













مرورگر برای لینوکس تعداد بیشتر از ویندوز داره ولی اگر کسی جایگزینی برای ie (برای سایت های خاصی نیاز هست)
1- فایرفاکس : این مرورگر جایزکین مناسبی هست ولی بهتر هست که از افزونه های زیر برای لینوکس هستند.
البته اینها تنها افزونه برای فایرفاکس نیستند.
2- Konqueror این مرورگر برای kde طراحی شده
3- Epiphany این مرورگر هم برای گنوم هست
4- Opera این هم برای تمام محیط ها
5- Links هم برای محیط متنی و ترمینال
6- ies4linux این هم باید با wine نصب بشه . راهنمای فارسی نصب در اوبونتو


من چند وقته قصد داشتم ie 6 رو تو اوبونتو نصب کنم یک سری نتایجی هم رسیدم
امیدورام به درد به خوره

Download Full Internet Explorer 6 SP1 Standalone Installer

w3.org در ویکیپدیا کنسرسیوم وب جهان‌شمول

مطلب مربوط به همین پست

فایر فاکس

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر